Apie lietuvių tekstilės ir drabužių produkciją – „Financial Times“, „Vogue“, „Daily mail“

Paklausi ir gausiai eksportuojama Lietuvos gamintojų produkcija vertinama užsienyje. Lietuvos tekstilės gaminiai ir ilgametės sektoriaus tradicijos ne kartą susilaukė milžinišką auditoriją turinčių  užsienio žurnalų ir portalų, tokių kaip „Vogue“, „Daily Mail“, „Financial Times“, dėmesio. Prekės ženklų žinomumą ir įmonių pardavimų augimą labiausiai didina įžymių pasaulio žmonių arba įtakingų žurnalistų įsigyti lietuviški gaminiai, – teigia žaibiško populiarumo susilaukusių įmonių atstovai.

Žurnalistai, kalbėdami apie lietuvių drabužius, pabrėžia gaminių kokybę ir tvarumą, darbuotojų gebėjimus ir inovacijas. Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacija (LATIA) džiaugiasi, kad išskirtiniais sprendimais ir tvariais gaminiais pasižymintys Lietuvos tekstilės ir drabužių kūrėjai geba sėkmingai konkuruoti su garsiais pasauliniais prekių ženklais.

„Didžiuojamės Lietuvos aprangos ir tekstilės pramonės pasiekimais. Mūsų šalies įmonės gaminius įsigyja tiek didžiulės pasaulio įmonės, tiek žymiausi prabangos prekių ženklai. Lietuvoje sukaupta svari aprangos ir tekstilės gamybos patirtis, o vietinės įmonės garsėja kokybiškomis prekėmis, todėl tai pastebi ir žiniasklaida“, – teigia LATIA prezidentas Kęstutis Daukšys.

Sasekso hercogienė pasipuošė lietuvių kurta linine suknele

Už princo Harry ištekėjusi aktorė Meghan Markle su lietuvių kurta linine suknele pasirodė Beverli Hilse, – dar šią vasarą skelbė garsiausias pasaulyje mados žurnalas „Vogue“, leidžiamas 18-oje pasaulio šalių, populiarus Jungtinės Karalystės dienraštis „Daily Mail“ ir daugelis kitų populiarių pasaulio portalų. Meghan dažnai pavadinama stiliaus ikona, tad užsienio žiniasklaidai aprašius iš pažiūros kuklią lininę suknelę, visų akys buvo nukreiptos į Lietuvą.

Vilniečių Vitos ir Justino Murauskų įkurta lino tekstilės įmonė „Magic Linen“ sulaukė ypatingo užsienio žiniasklaidos dėmesio po to, kai Sasekso hercogienė pasirodė viešumoje vilkėdama lietuvių kurtą suknelę. Vita ir Justinas Murauskai pasakoja, kad užsieniečiai ypatingai vertina lino medžiagą, todėl jų verslas nukreiptas į užsienio rinką.

Vieno pasaulyje įtakingiausių verslo dienraščių „Financial Times“ priede – pagyros Lietuvos dizainerei

Lietuviškus paltus kuriančio prekės ženklo „inAVATI“ gaminys sužibėjo prestižiniame verslo, finansų, ekonomikos ir politikos dienraščio „Financial Times“ priede „How to Spend It“. Prabangaus gyvenimo būdo žurnalų etalonu laikomo priedo žurnalistė „Inavati“ klasikinio stiliaus paltą vadina geriausiu savo pirkiniu, kurio nuotraukai skiriamas atskiras leidinio puslapis.

„inAVATI“ pardavimų vadovė Meda Jonaitytė prieš kurį laiką žurnalui „Žmonės“ sakė, kad „Financial Times“ žurnalistės palto įsigijimas buvo visiškas atsitiktinumas. Į MO muziejaus atidarymą Vilniuje atvykusi „Financial Times“ korespondentė nusprendė įsigyti paltą, o, jai grįžus į Niujorką, redakcijoje sulaukė daug dėmesio. Tad buvo nuspręsta žurnale aprašyti lietuvišką prekės ženklą.

Prestižinis „Monocle“ – apie ilgametę tekstilės sektoriaus darbuotojų patirtį

Prestižinis žurnalas „Monocle“, kuris interneto versijoje siūlo pasiklausyti ir audio bei video transliacijų, straipsnyje bei vienoje iš radijo programų aptarė Lietuvos tekstilės ir drabužių sektoriaus potencialą. Pasak leidinio žurnalistų, menkai pasaulyje žinoma Lietuvos pramonė siuva pasaulio lyderiams, prabangos prekių ženklams. Puikiai visame pasaulyje žinomas „Monocle“ apžvelgia Lietuvos aprangos ir tekstilės pramonę, jos istorines tradicijas, ilgametę darbuotojų patirtį ir į užsienį didelį dalį savo gaminių eksportuojančias bendroves.

Kaip vieną iš esminių išskirtinumų užsienio žurnalistai pabrėžia tekstilės pramonės klestėjimą sovietinio režimo metu. 1944 m. Lietuva tapo SSRS valstybe. Monolitinės gamyklos, kuriose dirbo keli tūkstančiai žmonių, padėjo aprūpinti tautą karinėmis ir mokyklinėmis uniformomis. Tokiu būdu Lietuva tapo savotiška regiono tekstilės sostine. Nors SSRS žlugo 1991 m., įrengimai ir kvalifikuota darbo jėga liko.

Tekstilės sektorius klestėjo nuo to laiko, kai šalis 1991 m. įgijo nepriklausomybę nuo buvusios Sovietų Sąjungos. Todėl dabar, anot užsienio žurnalistų, tai yra viena iš svarbiausių Lietuvos pramonės šakų. Nors sovietų režimas sužlugo, darbuotojų įgūdžiai išliko, – akcentuoja „Monocle“.

Pagrindinis dėmesys, anot „Monocle“, Lietuvos tekstilės ir drabužių pramonėje yra skiriamas kokybei. Pavyzdžiui, UAB „LTM Garments“ eskizus paverčia realiu produktu per 6-12 mėnesių. Tai reiškia, kad klientų, kuriuos įmonė gali kokybiškai aptarnauti, skaičius yra ribotas.
 
„Utenos trikotažas“ –  pirmoji bendrovė pasaulyje įgyvendinusi „Greenpeace“ standartus

Užsienio žiniasklaidos dėmesio susilaukė žinia, kad pasaulinė aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ pripažino SBA grupės bendrovę „Utenos trikotažas“ pirmąja ir kol kas vienintele visame pasaulyje, atitinkančia „Greenpeace“ tekstilės gamybos standartą.

Lietuvos įmonė taip pat tapo ir vienintele organizacijos gamybos partnere globaliu mastu – Utenoje pradėta naujos „Greenpeace“ kolekcijos gamyba, – rašoma mados, aprangos ir tekstilės sektoriaus internetinių platformų tinkle „FashionatingWorld“.

Praėjusiais metais „Greenpeace“ patvirtintas standartas apima pažangiausią šiuo metu egzistuojančią pasaulinę praktiką, susijusią su ekologiška, skaidria ir sąžininga tekstilės gamyba. „Utenos trikotažas“ tapo pirmuoju gamintoju, kuris įgyvendino visus mūsų standarto reikalavimus: gamyboje naudoti tik ekologiškai užaugintus natūralius pluoštus, visuose gamybos etapuose atsisakyti nepageidaujamų cheminių medžiagų, užtikrinti sąžiningą darbo užmokestį ir bendrovės veiklos skaidrumą. Visa tai buvo vertinama atliekant pačius griežčiausius tyrimus.

arrow