E. Galkauskienės įmonė „Eustilija“: tekstilės pramonė grįžta prie natūralumo

 

Lietuvoje veikia daug įvairaus dydžio ir pobūdžio aprangos ir tekstilės įmonių. Kai kurios jų – lietuviško kapitalo, kitos savo veiklą vysto pasitelkdamos užsienio partnerius ir jų patirtį. Apžvelgsime klasterio „LATIA eksporto plėtra“ įmonių kelią Lietuvoje. Kviečiame paskaityti interviu su E. Galkauskienės įmonės „Eustilija“ direktore Eugenija Galkauskiene.

Kaip įsikūrė Jūsų įmonė?

„Eustilija“ įsikūrė 1995 m. Norėjome siūti, nes mūsų mama buvo siuvėja ir mes su sese gerai supratome tą darbą. Mūsų svajonė buvo sukurti savo kolekciją. Ir štai įmonė išaugo nuo mažos siuvimo įmonės, teikiančios siuvimo paslaugas Europos šalių užsakovams, iki bendrovės, pristatančios savo kolekcijas su prekiniu ženklu „Introstyle“ ir turinčios 2 savo firmines parduotuves didžiuosiuose Lietuvos miestuose.

Ar bėgant laikui keitėte produkciją?

Produkcija nesikeitė – kaip siuvome moteriškus drabužius, taip ir dabar siuvame.

Kokiose rinkose įsikūrė Jūsų klientai?

Mūsų klientai – norvegai, anglai, škotai, prancūzai, vokiečiai, danai, šveicarai. Šie klientai yra produkto paslaugos užsakovai. Savo produktais mes prekiaujame tik Jungtinėje Karalystėje ir JAV.

Kokiose rinkose siekiate plėstis?

Mus domina plėtra Jungtinėje Karalystėje, Skandinavijos valstybėse, JAV.

Kodėl svarbu eksportuoti ir dalyvauti klasteryje?

Mūsų šalis yra maža ir mes vieni labai sunkiai skinamės kelią. Eksportas – tai galimybė augti ir stiprėti. Tikimės, kad susijungę būsime stipresni ir geriau matomi.

Kokie Jūsų ateities planai?

Mes labai norime plėstis lino ir trikotažo gamyboje. Tapti tvarūs ir įdomūs pirkėjams.

Kaip vertinate Lietuvos aprangos ir tekstilės rinką?

Lietuva – tekstilės šalis. Daug gaminame, tačiau parduoti Lietuvoje labai sunku. Turime didelę konkurenciją. Dabar visi dizaineriai gali Lietuvai daug pasiūlyti.

Kaip manote, koks būtų šios rinkos sėkmės receptas?

Tik eksportas. Reikia rasti, kur eksportuoti, kurti savo produktus.

Kaip vertinate Europos, pasaulinę aprangos ir tekstilės rinką?

Europa diktuoja madą visam pasauliui. Visas pasaulis domisi Europos mados rinka, tačiau gaminti Europoje darosi sunku, nes labai brangsta darbo jėga.

Kaip vystosi ši pramonės šaka apskritai?

Ši pramonės šaka visą laiką yra judėjime. Ji keičiasi keičiantis madai. Dabar pasaulis grįžta prie natūralumo. Labai visiems įdomus tvarumas, ekologiškumas, paprastumas.

arrow