MB „Dizaino vėjas“: aprangos ir tekstilės rinkoje vyksta reikšmingi pokyčiai

 

Lietuvoje veikia daug įvairaus dydžio ir pobūdžio aprangos ir tekstilės įmonių. Kai kurios jų – lietuviško kapitalo, kitos – savo veiklą vysto pasitelkdamos užsienio partnerius ir jų patirtį. Apžvelgsime klasterio „LATIA eksporto plėtra“ įmonių kelią Lietuvoje. Viena iš jų – MB „Dizaino vėjas“. Kviečiame paskaityti interviu su įmonės direktore Gintare Jurašyte-Šukiene.

 

Kaip įsikūrė Jūsų įmonė?

Mūsų įmonė įsikūrė prieš kelis metus mažais žingsneliais pradedant nuo mažų kapsulinių kolekcijų moteriškos drabužių linijos iki kolekcijų, skirtų tarptautinėms rinkoms, siekiančių iki 140 stilių kolekcijoje plotmės.

Ar bėgant laikui keitėte produkciją?

Produkcija, žinoma, keitėsi, nes tobulėjant, didėjant patirčiai, išmokstant tam tikras pamokas, stiprėja įgūdžiai, kompetencija. Juokaujant galima pasakyti, kad ir intuicija žaidžia daug. O visa tai diktuoja savo taisykles, kur link judėti.

Kokiose rinkose įsikūrė Jūsų klientai?

Italijos, Graikijos, Prancūzijos.

Kokių turite pastebėjimų apie skirtingas rinkas? Gal vienose rinkose vieni produktai populiaresni, kitose – kiti? Gal pastebite kultūrinių skirtumų vystant veiklą skirtingose šalyse?

Kultūriniai skirtumai yra labai dideli. Jei Italijos rinkoje mėgstamos ryškios spalvos, „printai“, Prancūzijos klientų skonis labai rafinuotas, atkreipiamas ypatingas dėmesys audinio kokybei. Graikai ypatingai mėgsta kvėpuojančius audinius, tokius kaip linas.

Kokiose rinkose siekiate plėstis?

Prancūzijos, Vokietijos.

Kodėl svarbu eksportuoti ir dalyvauti klasteryje?

Esame Lietuvos įmonė ir deja, bet nesame didelė šalis. Turime ribotas galimybes plėstis, o norint vystytis turime būti pasiekiami bei matomi ir kitose šalyse.

Kokie Jūsų ateities planai?

Labiau orientuotis į natūralius, perdirbtus audinius, kurti ilgesnio naudojimo gaminius stilistikos prasme.

Kaip vertinate Lietuvos aprangos ir tekstilės rinką?

Turtinga talentingais žmonėmis, tačiau pati rinka labai maža ir siaura, jei nekalbame apie eksportą.

Kaip manote, koks būtų šios rinkos sėkmės receptas?

Būti matomiems tarptautinėje plotmėje.

Kaip vertinate Europos, pasaulinę aprangos ir tekstilės rinką?

Unikali ir nepakartojama rinka, kaip ir visų joje esančių šalių istorija, atverianti galimybes skirtingiems dalykams, skirtingiems poreikiams.

Kaip vystosi ši pramonės šaka apskritai?

Ši pramonės šaka gyvybinga ir dinamiška, jai daro įtaką skirtingos kultūros. Kartu jaučiamas judėjimas dėl pastarųjų įvykių. Kol kas sunku apibrėžti kur link viskas pakryps. Tarkime, jaučiamas stiprus greitosios mados poreikis tokiose šalyse kaip Italija, tačiau Vokietija orientuojasi į natūralius audinius, ne į taip greit besikeičiančią madą, išliejamumą, patvarumą. Tiesą pasakius, šiuo metu labai sunku vertinti, nes šioje pramonės šakoje šiuo metu vyksta reikšmingi pokyčiai.

arrow