UAB „Audėjas“: tikimės, kad rudenį grįšime į buvusį darbo režimą

Lietuvos aprangos ir tekstilės asociacija (LATIA), mininti 30 metų įkūrimo jubiliejų, kalbina išskirtine istorine patirtimi išsiskiriančias nares ir domisi, kaip per kelis dešimtmečius pasikeitė Lietuvos tekstilės pramonė.

UAB „Audėjas“ įkurta 1946 metais Vilniuje. Jau daugelį dešimtmečių bendrovė yra moderniausia tekstilės įmonė rytų Europoje, kuri gamina baldinius ir dekoratyvinius audinius. UAB „Audėjas“ vadovas Darius Liutkevičius didžiausiais iššūkiais nuo įsikūrimo įvardijo 2008 metų krizę, persikraustymą į kitas patalpas ir COVID-19 pandemiją.

Pandemija privertė sustoti

Anot bendrovės vadovo, nuo sveikatos krizės pradžios išgyventi padėjo ir valdžios parama bei modernizacija.

„Dabar laukiame rudens – laiko, kuomet galėsime vykti į užsienį susitikti su partneriais, supažindinti juos su mūsų naujausiais audiniais. Tikimės, pakils ir pardavimai, – kol kas klientai atsargiai žiūri į naujų produktų įtraukimą formuojant savo kolekcijas. Šiuo  metu audinių pavyzdžius galime tik siųsti ir nuotoliniu būdu stebėti klientų reakcijas“, – pasakoja D. Liutkevičius.

Nemažai administracijos įmonės darbuotojų pandemijos pradžioje persikėlė dirbti į namus. Po antrosios pandemijos bangos, dauguma UAB „Audėjas“ personalo persirgo COVID-19, todėl laikinai veikla buvo sumažinta net iki minimumo ir tik po kurio laiko buvo galima atnaujinti veiklą didesnėmis apimtimis.

Lietuvių darbuotojų kompetencija – aukšta, tačiau verslui išgyventi nėra lengva

Vertinant Lietuvos eksporto galimybes, UAB „Audėjas“ vadovas mano, kad esame strategiškai patogioje vietoje tarp vakarietiškos ir rytietiškos kultūros, galėtume tapti tiltu, jungiančiu rytus su vakarais. Anot jo, yra nemažai lietuvių ir Skandinavijos valstybių panašumų.

„Esame išties artimi tiek savo kultūra, tiek mentalitetu, tiek išsilavinimu, tiek mados tendencijomis. Matyt, dėl to mes sėkmingiausiai bendradarbiaujame su Skandinavijos šalimis, daug dirbame Vakarų Europos bei kitose artimose šalyse, taip pat šiek tiek klientų ieškome mums pažįstamose Rytų šalyse.

Turime kompetetingus darbuotojus, išmanančius savo darbą, tačiau juos išlaikyti išties nėra lengva. Turime žengti koja kojon su valstybės politika, augančia Lietuvos ekonomika, tai yra didinti atlyginimus, užtikrinti geras darbo sąlygas, suteikti galimybę tobulėti ir augti viduje“, – teigia D. Liutkevičius.

Anot jo, UAB „Audėjas“ nuolat siekia užmegzti santykius su naujomis rinkomis, kurti naujus produktus, tačiau mados tendencijos, pardavimų galimybės nuolat keičiasi, todėl ir eksporto taškai kinta. Daugiausiai dėmesio bendrovė skiria eksportui į kaimynines valstybes bei Jungtinę Karalystę.

Paklaustas, ko palinkėtų kitoms aprangos ir tekstilės įmonėms, UAB „Audėjas“ vadovas teigia linkintis sėkmės ir tikintis, kad visiems pavyks rasti būdus, kaip susidoroti su pandemijos pasekmėmis. O lengviausia kovoti su sunkumais yra suvienijus profesionalų jėgas, ir nesvarbu ar kuriant bendrus produktus ar dalinantis užsakymais.

„Savo ruožtu LATIA linkiu, kad pavyktų sukurti eksporto tramplyną, kuris padėtų pasiekti tolimesnes rinktas bei užtikrinti teigiamą šalies prekybos balansą, mokestinės politikos pakeitimus ES mastu, palengvinsiančius konkurenciją su trečiųjų šalių gamintojais, kuriems nerūpi nei aplinkosauga nei žiedinė ekonomika“.

 

arrow