UAB „Tebesa“: pavyko išsaugoti darbuotojus, nes laiku persiorientavome

 

UAB „Tebesa“, įkurta 1996 m., gaminanti moteriškas sukneles, palaidines, sijonus, kelnes, švarkus, iki šiol yra lietuviško kapitalo įmonė. Gaminama produkcija realizuojama Europos Sąjungos, Skandinavijos šalyse ir Lietuvoje. Įmonės vadovas Mindaugas Gyvis teigia, kad, nors pandemija ir sutrikdė gamybos procesus, o liga tiesiogiai palietė jį ir dalį darbuotojų, pavyko laiku įvykdyti užsakymus ir persiorientuoti.

Lietuvių gamybą vertina ne tik vietinė, bet ir užsienio rinka

Pirmą savo gyvavimo dešimtmetį UAB „Tebesa“ siuvimo paslaugas teikė Lietuvos, Danijos, Jungtinės Karalystės įmonėms. Pradėjusi savo produkcijos gamybą vietinei rinkai, vėliau įmonė pradėjo teikti pilno produkto gamybos paslaugą ir savo naujiems partneriams iš Skandinavijos ir Europos Sąjungos šalių. Tai leido užtikrinti stabilų įmonės augimą.

„Nuo pat įmonės įkūrimo mūsų pagrindinė veikla – užsakomoji gamyba. Per dvidešimt penkerius metus, žinoma, kiek kito pardavimų kryptys, tačiau pagrindiniais klientais išliko Suomijos, Estijos, Vokietijos, Olandijos pirkėjai. Siuvame drabužius jų sukurtoms kolekcijoms.

Kartu plėtojame ir savo prekės ženklą, kurį pavadinome „Atella“. Jis kasmet užima vis didesnę mūsų gamybos dalį – ji šiuo metu siekia 25 procentus visos mūsų apyvartos. „Atellos“ gaminiai orientuoti į Lietuvos ir Estijos rinkas, tačiau pamažu produkciją pradedame pardavinėti JAV, Austrijos, Vokietijos rinkose“, – pasakoja M. Gyvis.

COVID-19 sutrikdė gamybos procesus

COVID-19 pandemija, anot UAB „Tebesa“ vadovo, bendrovės veiklą paveikė, tačiau ne itin stipriai. Viena iš pirmųjų problemų, su kuriomis susidūrė įmonės darbuotojai, – atšauktos parodos. Į užsienyje vykdavusias parodas darbuotojai važiuodavo išsirinkti medžiagų savo gaminiams. Daugumai procesų persikėlus į internetinės prekybos erdvę, tapo daug sudėtingiau išsirinkti tinkamas medžiagas, atsirado gamybos (tiekimo) grandinės trukdžiai, – patirtimi dalijasi UAB „Tebesa“.

Anot M. Gyvio, dalis užsakovų užsidarė, dalis – sumažino gamybą. „Pradėjome gaminti chalatus, kombinezonus. Mūsų prekės ženklo „Atella“ mažmeninė prekyba butikuose ir kitose parduotuvėlėse užsidarė, tačiau elektroninė prekyba išaugo 5 kartus. Apibendrinęs galiu pasakyti, kad, nors praėję metai ir buvo nuostolingi, persiorientavę ir gavę dalinę valstybės paramą, džiaugiamės galėję išsaugoti visas darbo vietas“, – teigia įmonės vadovas.

Anot jo, daugelis tekstilės ir aprangos sektoriaus įmonių jau suspėjo prisitaikyti prie naujų prekybos sąlygų pandemijos metu, elektroninė komercija sparčiai plečiasi, o pardavimai ir užsakymų kiekiai stabilizavosi.

Pastaraisiais metais UAB „Tebesa“ nemažą dalį savo pajamų investavo į elektroninės komercijos plėtrą. Ateityje planuojama tolesnė prekės ženklo „Atella“ elektroninės prekybos plėtra, ieškoma naujų užsienio partnerių ir rinkų, į kurias būtų galima eksportuoti Lietuvoje sukurtus drabužius.

arrow