UAB „Vitameda“: marketingas, inovacijos ir naujų produktų vystymas – rinkos sėkmės receptas

 

Lietuvoje veikia daug įvairaus dydžio ir pobūdžio aprangos ir tekstilės įmonių. Kai kurios jų – lietuviško kapitalo, kitos savo veiklą vysto pasitelkdamos užsienio partnerius ir jų patirtį. Apžvelgsime klasterio „LATIA eksporto plėtra“ įmonių kelią Lietuvoje. Kviečiame paskaityti interviu su UAB „Vitameda“ įmonės vadovu Kęstučiu Jociumi.

Kaip įsikūrė Jūsų įmonė?

Mūsų įmonė įsikūrė 1996-aisiais pradėjusi prekiauti vitaminais. Vėliau pagrindinis akcininkas veiklą perdavė ir 2002-aisiais įmonė pradėjo prekiauti darbo drabužiais, asmens apsaugos priemonėmis, batais, pirštinėmis.

Ar bėgant laikui keitėte produkciją?

Vykdant veiklą dažnai sulaukdavome užklausų dėl darbo drabužių gamybos. Todėl priėmėme sprendimą įsigyti nedidelę siuvyklėlę su 5 žmonių komanda. Pagrindiniai užsakovai buvo maisto pramonės ir statybų įmonės. Laikui bėgant buvo įsteigta dar viena siuvykla Alytuje, kuri veikia iki šiol.

Kokiose rinkose įsikūrė jūsų klientai?

Daugiausiai mes gaminame vietinei rinkai, savo gaminamą produkciją eksportuojame į Latviją. Kaip subrangovai vykdome ir Norvegijos, Danijos, Suomijos įmonių užsakymus. Su savo baigtiniu produktu patekti į Skandinavijos rinkas praktiškai neįmanoma, nes lojalumas vietiniams partneriams labai aukštas, o kaina nėra pagrindinis pirkimo argumentas. Tai padaryti galima tik atliekant jų teikiamus užsakymus. Lengviausia ir patogiausia mums yra Latvijos rinka, tuo tarpu Estijos rinka yra labai uždara ir lojali vietiniams.

Kokių turite pastebėjimų apie skirtingas rinkas? Gal vienose rinkose vieni produktai populiaresni, kitose – kiti? Gal pastebite kultūrinių skirtumų vystant veiklą skirtingose šalyse?

Kiekviena šalis turi skirtingus vyraujančius produktus, spalvas, dizainą, kainas. Rytų Europoje populiariausias darbo drabužių produktas yra puskombinezonis, Vakarų Europoje – kelnės. Rytų Europoje labai svarbi kaina, Vakarų Europoje – kokybė, patikimumas. Skandinavijoje vyrauja iš storų tamsių atspalvių gaminama apranga.

Kokiose rinkose siekiate plėstis?

Mūsų tikslas labiau orientuotis į kaimynines valstybes – Latviją ir Lenkiją. Taip pat Šveicariją, Olandiją, Belgiją, Airiją, Angliją, Norvegiją.

Kokie Jūsų ateities planai?

Šiuo metu mes diegiame naujus pusiau automatizuotus siuvimo įrengimus siekiant pagerinti siuvimo kokybę, darbo efektyvumą ir gaminamos produkcijos konkurencingumą. Ateityje planuojame dar aktyviau investuoti į siuvimo efektyvumo gerinimą, marketingą ir inovacijas.

Kaip manote, koks būtų aprangos ir tekstilės rinkos sėkmės receptas?

Manau, kad būtent marketingas, inovacijos ir naujų produktų vystymas yra šios rinkos sėkmės receptas. Pagaminti labai pigiai ir konkuruoti su Azijos gamintojais nėra daug galimybių. Europos šalyse jau seniai likęs tik produktų kūrimas ir vystymas, pačią gamybą perleidžiant Azijos partneriams. Naujausia tendencija jau yra investicijos į nuosavus siuvimo fabrikus Vietname, aplenkiant Kiniją.

arrow