UNLABEL: pandemija sumažino eksportą, bet padidino el. prekybos pardavimus

 

Individuali Dano Gaižausko įmonė, valdanti lietuvių prekės ženklą UNLABEL, gamina aukštos kokybės stilingus moteriškus ir vaikiškus rūbus. Anot įmonės vadovo D. Gaižausko, pasaulį užklupusi pandemija stipriai sumažino eksporto apimtis, bet padidino drabužių pardavimo mastus internetu.

„Fizinės parduotuvės persikėlė į elektroninę erdvę, eksportuojamų prekių kiekis išlieka mažas. Pardavimai iki pandemijos vyko mažmeninėje rinkoje ir eksportuojant prekes į užsienį. Turėdavome svečių iš užsienio, kurie apžiūrėdavo mūsų prekes prieš jas importuojant į savo šalį. Dabar siunčiame užsienio partneriams katalogus, bet, neturint galimybės prekių pamatyti „gyvai“, prekyba vyksta vangiai“, – pasakoja D. Gaižauskas.

UNLABEL didelę dalį pardavimų prieš pandemiją sudarė eksportuojamos prekės. 2020-aisiais intensyvesni pardavimai vyko vasaros-rudens mėnesiais. Šiuo metu parduodamos ateinančio sezono pavasario-vasaros prekių pardavimai sumažėjo apie 60 proc. Įmonė bendradarbiauja su JAV, Italija, Rusija, Kinija, Japonija, Korėja, Artimaisiais Rytais.

„Mažmeninės prekybos parduotuvės šalyje Vyriausybės sprendimu buvo uždarytos 2020 m. gruodžio 15 d. Turėjome sandėlyje sezono likučių, jiems pritaikėme nuolaidas, tai pardavimai prisidėjo padengiant kaštus ir leido išlaikyti stabilią veiklą. Gruodžio mėnesio pardavimai krito beveik tris kartus, lyginant su įprastu mėnesiu”, – teigia D. Gaižauskas.

Anot jo, elektroninė prekyba Lietuvoje vyksta, tačiau jos suaktyvėjimas jaučiasi nuolaidų ir išpardavimų metu. Klientai pandemijos metu dažniausiai ieško laisvalaikio drabužių.

Individuali Dano Gaižausko įmonė pateko į nukentėjusių nuo COVID-19 įmonių sąrašą ir gavo kompensaciją už GPM. Be valstybės paramos bendrovei 2020 m. pavyko sutaupyti išlaidas, skirtas parodoms, verslo kelionėms, padidėjo elektroninės prekybos pajamos. D. Gaižauskas teigia, kad tokiu būdu bendra finansinė situacija versle buvo subalansuota, įmonė toliau nuosekliai sėkmingai dirba.

arrow