Spalio 17 d. sėkmingai praėjo „Vilniaus mados konferencija: pasaulinės tendencijos”

2014 10 21

Vykdant projektą TAIP buvo suorganizuota tarptautinė konferencija “ Vilniaus mados konferencija: pasaulinės tendencijos”, kurioje pranešimus skaitė 4 lektoriai iš užsienio ir 1 Lietuvos pranešėja, buvo pateikiama naujausia informacija apie mados inovacijas, spalvų ir raštų tendencijas tekstilės ir aprangos sektoriuje siekiant jas įdiegti ir Lietuvoje.

Konferencijos vieta: Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO, konferencijų salė Nr.5.3
Konferencijos data ir trukmė: 2014 m. spalio 17 d. nuo 11.00-16.30 val. Trukmė 5 val.

Konferencijos dalyviai: Nacionalinės aprangos ir tekstilės pramonės technologinės platformos nariai – drabužių, trikotažo, tekstilės gaminių gamybos įmonių vadovai ir specialistai, mokslo ir mokymo įstaigų vadovai ir darbuotojai. Konferencijoje dalyvavo 60 platformos įmonių atstovų ir 5 svečiai – konferencijos pranešėjai.

Konferencijos tikslas: – Lietuvos aprangos ir tekstilės technologinės platformos nariams, kitiems Lietuvos drabužių , trikotažo, tekstilės gaminių gamybos įmonių specialistams, tekstilės ir aprangos specialybių studentams pateikti naujausią informaciją apie inovacijas, spalvų bei raštų tendencijas tekstilės ir aprangos sektoriuje siekiant jas įdiegti ir Lietuvoje.

Trumpas aprašymas.
Renginį sveikinimo kalbomis pradėjo  Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos generalinis direktorius Linas Lasiauskas. Visos konferencijos leitmotyvas – inovacijos, spalvų bei raštų tendencijos aprangos ir tekstilės sektoriuje.

Lektorė iš Lietuvos –  p. Marija Palaikytė, laisvai samdoma mados tendencijų prognozuotoja – analitikė. Ji skaitė pranešimą tema „Nuo mados antropologijos iki tendenciju prognozavimo“. Pranešimo metu p. Marija papasakojo, kaip besikeičiant žmonėms, gyvenimo būdui ir kitoms aplinkybėms keitėsi mada, koks sąryšis tarp žmogaus ir mados. Taip pat pristatė kas tai yra tendencijos, kaip jos vystosi ir progresuoja.
Lektorius iš Vokietijos – ponas Niels Holger Wien, Mados ir spalvų krypčių analitikas, Vokietijos mados institutas skaitė pranešimą „Ateities realybė: Laiko dvasia (Zeitgeist)–Spalvos –Medžiagos. Pavasaris/ Vasara2016“. Jo pranešimo atsparos taškas – sociokultūrinis fenomenas, kuris formuoja savalaikę laiko dvasią ir įtakoja mus supančią gyvenamąją aplinką. Sekančiame žingsnyje šias laiko dvasios idėjas jis paverčia spalvų žodžiais ir atmosfera pasinaudodamas modernaus dizaino, meno ir popkultūros elementais. Dar vėlesnis etapas apima įžvalgas , susijusias su medžiagų kokybiniais aspektais, jų paviršiumi, struktūromis ir raštais – visa tai perteiksiu poetinio paveikslo kalba.  Pagaliau jis pateikia  įžvalgas apie tai, kas įkvepia kūrybą – nuo meno ir dizaino iki pop ir skaitmeninės kultūros.
Lektorė iš Prancūzijos ponia Marie Bazin, Eksporto vadovė Group Carlin International (Prancūzija)  skaitė pranešimą „Moteriški drabužiai – kūrybinės inspiracijos 2015/2016 rudens/ žiemos sezonui. Pagrindinės kryptys  2016m. pavasario/vasaros sezonui. Pranešėja akcentavo, kad Pasaulyje, kuris verčia mus gyventi įtemptos paklausos sąryšyje su 4V reikalavimais (greitis, tikrumas, apimtis ir įvairovė angl. Velocity, Veracity, Volume and Variety), stebimas didėjantis poreikis patirti malonumą iš esminių gyvenimo aspektų.  2016 m. vasara bus įvardijama kaip mūsų gebėjimas susitaikyti su šiais teigiamais ir malonumą teikiančiais esminiais dalykais. Visi šie esminiai dalykai, į kuriuos atkreiptinas dėmesys, yra pateikiami mūsų 4 –iose sezono temose, nes jie tiesiogiai atspindi pagrindinių socialinių įvykių evoliuciją“
Pranešėja iš Norvegijos ponia Tone Skårdal Tobiasson, žurnalistė, Šiaurės šalių mados asociacijos atstovė (Norvegija) skaitė pranešimą „Šiaurės šalys – tvarios mados link: sumažinti, keisti kryptį, pasikeisti ir permąstyti“. Savo kalboje ji akcentavo ekologijos svarba. Dizainas, pritaikytas perdirbimui – tai nauji vaistai madai gydyti. Ekologinis aspektas kuriamas čia pat –vietoje. Kaip Šiaurės ir Baltijos šalys yra pasiruošę priimti šias antitendencijas ?“
Lektorius iš Jungtinės Karalystės ponas Bradley Quinn,  kompanijos Stylus Fashion kūrybos direktorius, autorius ir inovacijų konsultantas skaitė pranešimą „Mados ateitis : naujos technologijos, pažangi tekstilė ir naujai iškylančios kryptys“, Jis pristatė naują drabužių kartą – antrąją žmogaus odą, atliekančią tiek apsaugines, tiek ir aukštosiomis technologijomis valdomas funkcijas. Ateities drabužių ir tekstilės įkvėpimo šaltiniu bus neįprasti reiškiniai, naujas kompiuterinės įrangos dizainas ir besikeičiantys gamtos procesai.

Konferencijos dalyviai, mados, drabužių ir tekstilės gamybos įmonės, technologines platformos nariai labai teigiamai įvertino konferencijos temą, tikslingumą ir be galo įdomius pranešimus. Pasaulinio garso mados tendencijų ir spalvų prognozuotojai buvo Lietuvoje, dalinosi informacija su Lietuvos įmonių vadovais ir dizaineriais. Daugiau informacijos apie konferencijos pranešimus, programą pridėtuose dokumentuose.

Išvados, siūlymai:

Norint padėti technologinės platformos nariams vystyti prekinį ženklą, išeiti į naujas užsienio rinkas, būtina organizuoti aukšto lygio tarptautines konferencijas Lietuvoje, supažindinti Lietuvos gamintojus, prekybininkus ir kitus sektoriaus atstovus su pasaulinėmis mados plėtros, vystymosi ir kitimo tendencijomis, su aplinkos daroma įtaka besikeičiančiai madai. Taip pat padėti suprasti, kas apskritai yra mados tendencijos, kaip prognozuojamos spalvų ir raštų tendencijos. Taip pat būtina supažindinti su inovacijomis, pasiekimais bei galimybėmis aprangos ir tekstilės sektoriuje.

Po konferencijos vykusioje diskusijoje, į Lietuvos gamintojų klausimus atsakinėjo lektoriai iš užsienio ir dar labiau pabrėžė, kad Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonėms yra visos galimybės plėstis ir tobulėti, jei tik bendrovės diegs gamybos ir vadybos inovacijas, aktyviai seks mados tendencijas nebijos keisti ir vystyti savo produkto. Dauguma šiuo metu Europos Sąjungos ir didžiųjų pasaulio valstybių rinkose vartotojai tampa madingesni, rūpinasi savo įvaizdžiu, ieško išskirtinių produktų ir pasiruošę už juos sumokėti brangiau. Visuose tekstilės segmentuose – aprangos, namų, interjero ir techninės tekstilės – įmanoma pasiekti gerą rezultatą, reikia tik išsianalizuoti savo tikslinės grupės poreikius, sekti tendencijas, gaminti produktus atsižvelgiant į naujausias prognozes ir nemėginti apglėbti visų vartotojų.

arrow