Nuosavų prekinių ženklų vystymas – Lietuvos aprangos ir tekstilės sektoriaus variklis

Lietuvos aprangos ir tekstilės sektorius, apimantis siuvimo, tekstilės, kailių, odos ir avalynės pramonę, turi didelę įtaka šalies ekonomikai. Lietuviškos aprangos ir tekstilės produkcijos į užsienio rinkas eksportuojama daugiau kaip 85 proc. nuo visos pagamintos produkcijos apimties. Pernai drabužių ir tekstilės gaminių eksportuota už 2,27 mlrd. Lt., o vien pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvos drabužių ir tekstilės pramonės įmonių pajamos, lyginant su 2013 m. pirmojo ketvirčio rezultatais, užsienio rinkose padidėjo 0,5 proc.

Šalies aprangos ir tekstilės prekių ženklų žinomumui užsienio rinkose didelę įtaką turi tarptautinis bendradarbiavimas. Šiandien sunku rasti daugiau ar mažiau žinomą pasaulinio garsumo mados prekinį ženklą, kuris nebendradarbiautų su Lietuvos aprangos ir tekstilės gamintojais. Pastaruoju metu ypatingas dėmesys skiriamas lietuviškų prekinių ženklų kūrimui – Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos (LATIA) duomenimis, šiuo metu savo prekinius ženklus jau turi virš 70 Lietuvos aprangos gamintojų.

LATIA nuo 2013 m. įgyvendina projektą „Taip – Tekstilės ir Aprangos Inovacijų Plėtrai“, kurio dėka Lietuvos aprangos ir tekstilės gamintojai dalyvauja įvairiuose mokymuose, tarptautinėse konferencijose, leidžiančiose stiprinti šių įmonių konkurencingumą savo prekinių ženklų plėtros srityje. Mados tendencijų, projektų rengimo ir valdymo, verslumo kompetencijų, tarptautinio konkurencingumo, techninės tekstilės plėtojimo ir darnaus verslo gamybos ir rinkodaros vystymosi mokymai šalies drabužių ir tekstilės prekių gamintojams suteikia puikią galimybę garsinti savo produkciją ir prekės ženklus tarptautiniu mastu, o kartu ir susipažinti su naujausiomis aprangos ir tekstilės pramonės technologijomis bei inovacijomis.

Didinti aprangos ir tekstilės sektoriaus konkurencingumą leidžia ir į savo narių eksporto skatinimą nukreipta Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos veikla – pernai ir šiais metais jau organizuotas įmonių dalyvavimas svarbiose sektoriui tarptautinėse parodose Vokietijoje, Rusijoje, Danijoje, Latvijoje, kitose kaimyninėse šalyse, siekiant didinti sektoriaus konkurencingumą trečiose šalyse organizuotos verslo misijos į Rusiją, Indiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Omano Sultonatą, kitas šalis. Virš 100 stambiausių šalies aprangos ir tekstilės sektoriaus įmonių jau ruošiasi pristatyti naujausius produktus, inovacijas ir galimybes š.m. spalio 16-18 d. Vilniuje, Lietuvos parodų ir kongresų centre Litexpo organizuojamoje didžiausioje Baltijos šalyse tarptautinėje aprangos, tekstilės ir inovacijų parodoje „BALTIC FASHION & TEXTILE VILNIUS“. Organizatorių teigimu, paroda tampa svarbiausiu regione tekstilės ir aprangos inovacijų forumu dar kartą akivaizdžiai liudijančiu apie didėjantį Lietuvos aprangos ir tekstilės gamintojų konkurencingumą ir gebėjimą efektyviai konkuruoti pasaulinėje rinkoje.
Po nuotrauka: Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių aso­ciacijos prezidentas Aurimas Pa­levičius: „Dėl aukštos kokybės, inovacijų ir preciziško stiliaus lietuviški prekiniai ženklai užsienio rinkose visada susilaukia itin didelio dėmesio.“

Daugiau informacijos apie parodą rasite adresu:

http://baltictextile.eu/vilnius/en/

arrow