UAB „Sabalin“: prekės ženklo plėtrą stabdo nežinomybė dėl COVID-19

 

Lietuvoje veikia daug įvairaus dydžio ir pobūdžio aprangos ir tekstilės įmonių. Kai kurios jų – lietuviško kapitalo, kitos savo veiklą vysto pasitelkdamos užsienio partnerius ir jų patirtį. Apžvelgsime klasterio „LATIA eksporto plėtra“ įmonių kelią Lietuvoje. Kviečiame paskaityti interviu su UAB „Sabalin“ direktore Regina Arcišauskaite.

Kaip įsikūrė Jūsų įmonė?
Šiauliai – nuo seno yra odininkų miestas, tad kelių entuziastų dėka įmonė įsikūrė 1998 m.

Ar bėgant laikui keitėte produkciją?
Laikui bėgant produkcija šiek tiek kito.

Su kokiomis rinkomis teko dirbti ir kokius produktus gaminti?
Pradžioje pradėjome nuo avalynės gamybos. Padėjo mums ryšiai užsienyje. Po to ieškojome klientų, bendravome su Didžiosios Britanijos, Suomijos atstovais. Gaminama produkcija suteikė galimybę užsitikrinti gerą technologės vardą ir rinktis užsakymus savo nuožiūra. Dalyvavome ir visokiuose projektuose. Vokietijos pramonės rūmai organizavo mokymus, kuriuose dalyvavo ekspertai. Savo ruožtu mes dalinomės idėjomis. Pavyko pradėti bendradarbiauti su prekės ženklo „Esprit“ atstovais, kurie buvo atvykę ir pas mus. Pradėjome pagal jų modelius gaminti gaminius. Patys darėme medžiagų komplektaciją, rinkdavome dydžius ir pan.
Mados rūbų, avalynės ir aksesuarą gamyba pradėjo atverti duris į Vokietijos rinką. Dalyvavome tarptautinėse parodose Diuseldorfe, ieškojome atstovų šioje rinkoje ir žingsnis po žingsnio įžengėme į Vokietijos rinką. Pasukome į vaikiškos paauglių avalynės – nuo 31 iki 42 dydžio – rinką.
Teko dirbti ir su Suomijos, Didžiosios Britanijos rinkomis. Suomijos rinkai gaminome specialiai pritaikytus gaminius – storesnio pado, platesnius, patogius batus.
Pastaruoju metu pusę prekių eksportui parduodame su savo prekiniu ženklu „Sabalin“.

Ar skiriasi rinkos ir jiems gaminami produktai?
Žinoma, rinkos turi savo specifinių bruožų. Pavyzdžiui, vokiečiams svarbus patogumas, dydžio atitikimas, kokybė, jie ypatingai vertina odos gaminius. Suomių asortimentas daugiausiai skirtas žiemos sezonui, didesnis dėmesys skiriamas patogumui, šilumai.

Kaip COVID-19 paveikė Jūsų verslą?
Vasario mėnesį vyko žieminės avalynės pardavimai ir netikėtai pasidėjo karantinas, tai yra jokio kontakto su įmonių savininkais, jokių mugių, parduotuvės uždarytos. Pavasarinės avalynės pirkimas prasideda kovo viduryje, o parduotuvės vis dar nedirbo. Natūralu, pavasarinės avalynės užsakymai sumažėjo, pardavėjams liko pilni sandėliai. Tikėtina, kad ir prekių užsakymo dažnumas keisis – vietoje vasaros-pavasario, rudens-žiemos užsakymų ir papildomų tuose tarpuose, turėsime metinius arba užsakymus tik pagal poreikį. Šis laikotarpis sujaukė daugelį planų. Norime plėstis, bet neaišku, kaip tai pavyks įgyvendinti. Tvarios mados gaminių – aprangos, avalynės – poreikis vis auga, tačiau COVID-19 keičia vartojimo įpročius. Šiuo metu ir kitur vyksta dideli pokyčiai. Vokietijoje mažinamas parduotuvių skaičius, vieni prekių ženklai jungiasi su kitais. Visi analizuoja situaciją ir žiūri, kaip išgyventi.

arrow